שירו של אבא: פרשת שלח \\ יואב דיליאון

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא: פרשת שלח \\ יואב דיליאון

    כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע ומועדי השנה. השבוע פרשת 'שלח' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    מפת האיזור | במרכז - ישראל צילום: צילום מסך, גוגל מפות
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפרשת שלח כתוב "איש אחד איש אחד למטה אבותיו תשלחו.." אומר אבא שלפי הוראה זו שלח משה לארץ כנען 12 מרגלים כפי שמופיעים בשמותם בפסוקים ד'- ט'ו.

    ומסביר אבא ששליחות המרגלים נועדה למטרת כיבוש הארץ וחלוקתה לשבטים. ולכן לא נכלל במשלחת זו נציג משבט לוי כי ללווים לא היה חלק ונחלה בארץ.

    "ומה הארץ השמנה היא אם רזה היש בה עץ אם אין.." מפרש רש"י אם יש ביניהם אדם כשר שיגן עליהם בזכותו. אומר אבא על פירוש זה של רש"י שלכאורה יש מקום לשאול, אם משה מציע למרגלים לחפש בארץ אדם ישר וצדיק למה שולח אותם לגנים לפרדסים לרחובות הערים? מן הראוי לשלוח אותם לבתי כנסיות ובתי מדרשות שם יש צדיקים וישרים. אלא מסביר אבא שבאים ללמד אותנו מוסר השכל שכוחו יפה בכל מקום ובכל זמן. אם מצוי בתוכנו אדם כשר אז השפעתו צריכה להיות דווקא ברחובות הערים, בגנים, בפרדסים ובכל מקום שמצויים שם בני אדם ולא רק בבתי כנסיות ולכן משה ציווה את המרגלים לחפש שם.

    "מראשית עריסותיכם תתנו לה'.." מסביר אבא שבכתוב מרמז לנו כאן שבעוד שילדכם בראשית חייו נמצא בעריסה כבר אז תדאגו לנטוע בו אהבת תורה ויראת שמיים ולא לדחות שיגדל.

    "ראשית עריסותיכם חלה תרימו לה'.." כמו תמיד אצל אבא הכל מרומז וגם כאן הוא מסביר שעוד בזמן שהתינוק מוטל בעריסה תרימו אותו תרומה לה'. על ידי המצוות הרמוזות במילה "חלה"

    ח= ח' ימי מילה
    ל= ל' ימי פדיון הבן
    ה= ה' שנים למקרא

    שבת שלום ומבורך!



    0 תגובות